VAR MED OCH PÅVERKA!

Nu kan du registrera dina idéer om ny funktionalitet och förbättringar i GEOSECMA for ArcGIS på vår hemsida. Du kan även kommentera och rösta på andras förslag så att vi tillsammans får fram de bästa förslagen som gör störst skillnad i era verksamheter. Du kan även såklart följa dina supportärenden och se innehåll i våra olika releaser, allt samlat på ett och samma ställe.


NÄR OCH HUR NÅR DU OSS?

Du kan kontakta vår supportpersonal helgfria vardagar kl. 08.00-17.00. Vi kan ge dig snabbare och bättre support om du beskriver ditt problem så utförligt som möjligt, vad du gjorde när det uppstod eller vad du egentligen tänkte utföra. Komplettera gärna med kopia på felmeddelande, felutskrifter, loggar etc.

Support

SUPPORTEN INFORMERAR - AKTUELL INFORMATION

Publicerat 13 november: Ändring av levererade ärenden till NVDB - Berör GEOSECMA LVDB och dig som använder tjänstebaserat datautbyte

Trafikverket har nu en permanent lösning för sitt problem med att upptäcka när GEOSECMA-kunder levererar reviderade ärenden, d.v.s. när samma ärende skickas på nytt efter att någon åtgärd har gjorts. Trafikverket vill därför att ni använder följande rutin som permanent lösning:

AKTUELL INFORMATION 

ABT-export till Lantmäteriet - Berör GEOSECMA Karta/version 10.5.1SP5

  • Viktig rättning tillgänglig för er som gör ABT-export till Lantmäteriet - berör endast er som har GEOSECMA Karta/version 10.5.1 SP5 installerad. 
  • Kunder med GEOSECMA Karta som använder tjänstebaserat datautbyte/BAL berörs inte av detta.
  • Vi har skickat information till systemansvariga i de kommuner som berörs av denna rättning. Denna information beskriver avvikelsen, rättningen och hur man går tillväga för att hämta hem rättningen, klicka här för att se mejlinnehåll.

VI GER SUPPORT PÅ GEOSECMA

Du som kund har rätt till användningssupport under förutsättning att du har ett gällande supportavtal eller ett annat avtal där support ingår. Med användningssupport avses stöd i användning av – och felsökning – i våra produkter. 

Alla som jobbar på supporten är inte experter på allt, men kompetensen finns inom nära räckhåll. Supporten har även hjälp av utvecklarna som sitter vägg i vägg och  leveransavdelningen som har kunskap om hur ni som är kunder använder programmen.


SUPPORTHJÄLP VID DIN ARBETSPLATS

Vi kan lösa ditt supportärende via skärmdelning. Du visar problemet på din datorskärm, som vi samtidigt ser. Vi får bättre förståelse för ditt problem och vi kan visa dig lösningen direkt. Vid skärmdelning använder vi programmet TeamViewer. 

Starta TeamViewer här.

support, skärmdelning

Hjälpte informationen dig?
Kontakta mig
Tack för din synpunkt
Just nu har vi tekniska problem, försök gärna igen senare.